عبارت fatal error یعنی خطر مهلک؛ این مسأله به خودی خود، ترسناک به نظر می رسد. چون ممکن است کل سایت را خراب کند. اما خبر خوب این است که رفع آن بسیار آسان است. کاربران وردپرس ممکن است به دلایل متعددی با این پیغام مواجه شوند. مثلا وقتی که قالب وردپرس یا افزونه ای را آپدیت کنند؛ بخواهند کدی به سایت اضافه کنند یا مسائلی از این دست.

نکته:

ساده ترین کار برای رفع مشکل fatal error در وردپرس این است که به پیغامی که برای شما نمایش داده می شود، به دقت نگاه کنید. بعد از عبارت fatal error مسیر خطا را می توانید مشاهده کنید. اما آپدیت نسخه php همیشه اولین کاری است که برای رفع این دسته خطاها انجام می شود.

آپدیت نسخه PHP

یکی از شایع ترین دلایل fatal error ها، قدیمی بودن نسخه php مورد استفاده است. بنابراین به عنوان اولین راهکار، با ارتقا آن می توانید خطا را از بین ببرید. پیشنهاد می کنیم اگر با یک تغییر حل نشد، نا امید نشوید و نسخه های مختلف php را امتحان کنید.

برای اینکه وقت کم تری از شما گرفته شود، پیشنهاد می کنیم، حتما نگاهی به رفع مشکل قدیمی بودن نسخه PHP داشته باشید.
اگر از cpanel استفاده می کنید، بخش software و در زیر مجموعه ی آن، select php version را انتخاب کنید. در صورتیکه می خواهید ابتدا قالب را روی لوکال هاست، تست کنید و در نهایت به سرور اصلی انتقال دهید، هم راه حل جداگانه ای دارد که در مقاله بالا به صورت گام به گام، توضیح داده شده است.

چنانچه بعد از آپدیت php همچنان مشکل وجود داشت، از روش دیگری اقدام به رفع ارور fatal error در وردپرس می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *